2. Artikulua.-
Hona hemen elkartearen helburuak: BALIO ERREPUBLIKARREN DEFENTSA ETA OROIMEN HISTORIKOAREN BERRESKURAPENA

Jarrai iezaguzu...Logo de facebookLogo de youtubeLogo de twiter

Bilatu:

Oroimenaren Autobusa Irunen

Larunbatean, 2010eko urriaren 23an, Oroimenaren Autobusa aurkeztu zen Irunen. Autobus hori Baleuko zine eta telebistako produkzio-etxeak jarri du abian,  "Estrellas que alcanzar" filma aurkezteaz gainera frankismoaren hiriko biktimak omentzeko.

Filmaren istorioa Saturrarango kartzelan kokatzen da, gerra zibilaren garaian eta ondorengo lehen urteetan, eta emakume-presoen eta kendu zizkieten haurren egoeran ardaztutako dago. 4.000 emakume baino gehiago igaro ziren presondegi hartatik, eta 177 heriotza erregistratu ziren; haietatik, 59 umeak izan ziren.

Gure Elkarteak eta Lubakiak eta Lau Haizetara Gogoan elkarteek hainbat ekitaldi antolatu zituzten estatu-kolpe frankistaren ondoren Irunen asasinatuak izan zirenak omentzeko. Txalaparta, Bilgune Feministaren esku-hartzea, zeinean Irunen frankismo garaian errepresaliatutako emakumezkoen erakusketa egin zuten; Ricardo Arrutik (errepresaliatua) bere erbestealdia, kontzentrazio-esparruak eta abar azaldu zituen, eta amaitzeko, Lau Haizetara Gogoan plataformako Gotzon Garmendiak parte hartuko zuen.

Horren ondoren, eta txistuaren doinuaz, izartxoak jarri ziren Autobusean, errepresaliatu irundarren izenekin.

Haunditzeko klik egin argazkian

Omenaldiaren bideoa